Projekty

Telemann Recycled

koncert performatywny

Utwór w swojej substancji dźwiękowej oparty jest na Fantazjach na skrzypce solo Georga Philippa Telemanna zapisanych w postaci manuskryptu. Znaczyć by to mogło, że wykonawcy chcą być jak najbliżej pierwotnej myśli muzycznej Telemanna. Jednak ich performatywne działania przywodzące na myśl proces recyclingu doprowadzają do istotnej ingerencji w formę utworu. Istotnej na tyle, że stawiają pod znakiem zapytania nie tylko tożsamość dzieła ale również stopień pokrewieństwa „produktu wynikowego” z pierwotnym materiałem przeznaczonym do „odzysku”. W życiu potocznym uznajemy takie niuanse za nieistotne, ciesząc się z faktu, że stara substancja ma nowe życie. Sprawdźmy czy działa to także w muzyce.

W wykonaniu wykorzystano kopie manuskryptów Fantazji nr 1 i Fantazji nr 9 Georga Philippa Telemanna
 
Aureliusz Goliński – skrzypce
Jarek Kordaczuk – live score / performance

 

Wiła

performens sonokinetyczny (utwór audiosceniczny) na tancerkę i cirklotrony

Wiła to demon pojawiający się pod postacią dziewczyny ubranej w zwiewne białe szaty, o lekkim, niemal przezroczystym ciele. Potrafi zaklinać wiatr i wodę. Tworzy wiry powietrzne, obłoki. Przywołuje deszcz i burzę. Wiatr i woda zatem stanowią dźwiękową substancję utworu. Tancerka/performerka pobudza dźwięki i kształtuje ich przebieg za pomocą dwóch cirklotronów trzymanych w dłoniach. Uzyskiwane w ten sposób derywaty dźwięków dwóch żywiołów doprowadzane zdają się być czasem do absurdu. Czy nawet obłędu. Może ujawniają tym samym prawdziwą naturę Wiły?
 

Autor: Jarek Kordaczuk
Wykonawca: Izabela Kościesza

Telemann Recycled / Wiła
Partnerzy projektu
Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych
KRS: 0000711188