Spektakl sonokinetyczny na zespół kameralny, elektronikę, tancerzy i sensory gestu
Kompozytor: Jarek Kordaczuk
Libretto i choreografia: Izabela Kościesza
Zonia to imię wiedźmy. Pewnej wiedźmy. Zupełnie przypadkowej. Jest nauczycielem, lekarzem, psychologiem, prowadzi firmę budowlaną lub sklep odzieżowy. Jest zwykła i niezwykła zarazem. Parę skrawków jej życia opowiedzianych ruchem i dźwiękiem. Arsenał tradycyjnie już eksperymentalnych środków poszerzony o mowę ciała zamienianą na… słowa. Ruch i dźwięk przybierają tu wyraziste kształty werbalne. Opowiadają historię. A w niej utwór z jednej strony zdaje się nawiązywać do niektórych archetypów słowiańskich (prasłowiańskich), ich reminiscencji w zachowaniach i postrzeganiu świata przez współczesnego człowieka. Z drugiej zaś, jest prostym, pełnym szczerości i ufności wyznaniem, niezwykle intymną rozmową z… No właśnie, z kim? Z Panią Lasu? Panią Wody? Księżycem?
Alicja Drzewiecka / Katarzyna Włodarczyk, Agnieszka Nowak, Izabela Kościesza – ruch
Aureliusz Goliński – skrzypce
Sebastian Wypych – kontrabas
Tomasz Drozdek – instrumenty perkusyjne
Jarek Kordaczuk – monoctone
Organizator: Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych
Współorganizatorzy: Fundacja Borussia, Goethe Institut
Premiera:
29 grudnia 2018
Dom Mendelsohna (Bet Tahara), ul. Zyndrama z Maszkowic 2, Olsztyn